history, history repeats itself

Imorgon så åker ja till st louis igen och på lördag flyger ja till seattle och sen vidare till hawaii. Känns både spännande och roligt med tanke på närmaste jag varit hawaii förut är vårt eget hawaii i norrland. Fast när jag tänker efter så var nog LA lite närmre. Nog om det. Ska börja packa snart men sitter och pluggar nu. College biology tar lite kol på mej idag. Svarade nyss på denna fråga

A single msstake during the replication of DNA can have a disastrous effect on the transcription and translation of a protein from a gene. If the first base (the C) in the mRNA strand that you translated were droppet, would you have been able to translate the sentence correctly? Explain your answer.


Var inte så svårt. Skrev jätte långt. Är så duktig när jag själv vill. Iaf så var de lite knepigare eftersom jag glömt boken i skolan (tyckte de var för jobbigt att släpa med den hem). Skulle svara på vad namnen till amino acid UGU, GGU, CAU osv i DNA heter. Men vill ju bli läkare så jag kämpar på.


Idag var för tusan min 100 dag i skolan i USA. Haha sjukt. Har ju varit här mycket längre, men den 100 skoldagen för mig? Ganska läckert ändå. Tar studenten den 18 maj. Längtar. Hare så gott mina fina och fula. Fast har inga fula vänner eller bekanta så tar tillbaka det där. Hejdå
Maria  ([email protected]) om I sommar ska jag..:
Bra idé! När ska vi åka?

Svar: En helg i höst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0