Vilja bli

När jag skrev de förra inlägget kom jag ju på att ni nyfikna vänner kommer fundera vart min ilska kommer ifrån, speciellt er som jag aldrig/knappt pratar med eller chattar. De som jag ständigt chattar med vet precis varför jag är arg. Fråga på chatten, kan ju inte skriva något här. Och står kvar vid att man inte ska hänga ut någon.
Istället för att skriva om det så måste jag få ut min irritation(hoppas samtidigt på att bli trött igen).
Tänker därför ta upp ett ämne -Alla Hjärtans Dag- gick in på facebook under alla hjärtansdag med hopp att ha fått små söta hälsningar, hade fått 4, en från mamma, en från pappa, en från värdmor och en från min hemliga beundrare. Besviken. Själv hade jag tänkt att skicka små hälsningar till alla mina fina vänner. Gick in på deras wall och insåg att alla sågade denna dag. Förstår inte varför?! Stod massa skit och att det var en riktig dyng och hitte på dag, att man kan ge hjärtan och äta choklad samt ge rosor vilken dag som helst. Men pleeeease. Inte handlar väll det om det. Visst att de kanske blivit lite överdrivet och att marknaden tjänar lite väl mycket på sånna där dagar. Men ni som är emot alla hjärtans dag borde även strunta i halloween, farsdag, morsdag, namnstadagar, fet tisdag osv. Helgdagar som vi firar på grund av ny traditon och som egentligen inte har något med Sverige eller vår historia att göra. Är själv inget freak och firade inte alla hjärtans dag på något speciellt sätt, en sak att jag var i hawaii och åt på en av hawaiis romantiskaste resturanger och köpte choklad hjärtan med mina fina vänner är en helt annan sak. Med allt det här så menar jag att alla hjärtans dag är en fantastisk bra dag, ge folk lite extra uppmärksamhet och kanske göra någon gladare än vanlig. Småsaker i vardagen, underbart. Och till er som tycker att man borde betee sig såhär varje dag, ja visst det vore ur gulligt, kanske. Jag hade själv freakat ifall mina vänner, familj, och en möjlig partner firade alla hjärtans dag varje dag. Desutom hade det i längden inte spelat någon roll eftersom alla dagar hade varit detsamma.
Tack och hej. Och glad alla hjärtans dag, i efterskott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0