OK

Ok. Ja har inte uppdaterat på ett tag men har inte så mkt vettigt att säga. Eller jo, de händer skit mycket hela tiden, så jag hinner inte med mig. Ska snacka politik också nu... Men jag gör två inlägg, inlägg ett blir om us och inlägg två blir swe. OK? Ok.

Us. hade tävlig igår, gick bättre längre sträcka samma tid, om inte snabbare. Fick beröm. Astman kändes ok, sprang med sprejen och puffade två gånger, nej en. En under loppet och en när jag kom i mål. Vet inte vad jag ska skriva orkar inte berätta allt haha. Förlåt.

Detta inlägg blir så kort så jag lägger in Swe inlägget i samma.

---

Valet.

Ok, till att börja med så är jag riktigt nöjd med Moderaterna som växer för varje år.
 30%!!!!! Var ju inte särskillt länge sen de haded 16% och Socialdemokraterna hade 42%? Eller hur. Bra M, mycket bra. Sen så vill jag klaga på alla röda som tycker att alla Moderater är egoister och bara tänker på sig själva och vill skapa stora klass skillnader osv. Blir så less!? Förstår inte alla att alla vill göra det bästa för Sverige och att alla har olika åsikter, man behöver inte hålla med men för de behöver man inte hata högern för man tycker sig tillhöra vänstern och vise versa. Blir LESS. Eftersom jag på mina 17 år inte fick rösta, så betyder det inte att jag inte har en åsikt. So here, bring it on. Jag tycker att det är viktigare att Sverige försöker sträva mot ett samhälle där det faktiskt lönar sig att kosta på sig en lång och svår utbildning och sedan få utdelning för det, jag tycker att en person som arbetar hårt ska få betalt för det, jag tycker desutom att ett företag ska kunna stanna i Sverige istället för att flytta företaget utomlands där skatten är lägre. Inte sträva mot ett samhälle som tillviss del byggs på bidrag och total jämlikhet. Missuppfatta inte jämlikhet. Självklart menar jag inte att vårt land ska bli ojänmlikt. Jag menar att jag tycker det är fel att en hårt arbetande person ska behöva skatta 75 % av sin lön (Ja, jag känner folk som gör det) som sedan ska gå till personer som sitter hemma i soffan och är registrerade(om ens det) hos arbetshetsförmedlingen men inte gör ngt större åt det eftersom han/hon får nästan lika bra betalt att sitta hemma än att ta ett jobb som erbjuds på den personens utbildning. Ursäkta för den långa meningen.

Sverige mår som bäst när vi arbetar. En kommentar på det, rödgröna vill höja arbetsgivaravgiften för de under 26?! Hur hade de tänkt minska arbetslösheten bland ungdomar i Sverige då? Som jag sa tidigare bra Sverige, bra röstat!

Angående SD. Sverige har talat, folket har talat, och om någon ska ta skulden så är det Vi, Sverige. Inga andra, så sluta skyll ifrån er om ni ogillar det faktum att SD är i Riksdagen. Jag talar mot mig själv nu, det vet jag, men om tidningar, tv osv. alltså media. Om media hade gett SD det utrymme alla politiska partier har tillgång till ges så hade SD's budskap nått ut till fler människor och fler hade blivit engagerade i deras politik och faktiskt läst deras ståndpunkter angående invandring, ålderdomen osv. Om fler hade blivit informerade så hade fler kunnat läst mellan raderna att SD är ett parti med rasistiska åsikter och kanske inte röstat på dem i medlidande eller ilska över hur mycket statliga pengar som går till invandringen. Eftersom jag tror att många röstade på SD av just de två anledningarna inte med rasistiska tankar om att muslimerna "förstör" det svenska folkhemmet. Och det faktum att Lars Ohly vägrar gå in i samma Sminkrum som Jimmie är så jävla töntigt, ursäkta språket, men ja, vi lever i en demokrati där alla har rätt till sina åsikter, men visa det då!! Lars kan på så många andra sätt visa att han inte tänker sammarbeta med SD, men beter sig som ett barn ändå. Han hade kunnat gå in, ignorerat Jimmie och gått iväg. No big deal. Sen sedan i valstudion sagt att han tyckte det var jobbigt att vara i samma rum och att han tycker att alla Jimmies åsikter är fel och rasistiska. Men nej, bete dig som ett barn. Mycket bättre. Nej.

Sen innan jag säger godnatt (klockan är 11 i Missouri) så vill jag fråga mig och er naturligtvis hur Mona tänker när hon säger "En dag när vi alla har lika mycket värde" Jag personligen tycker att vi alla har samma värde? Hm, har vi inte samma värde varje dag? Hur menar hon där... Enligt Mona så kanske hon tror att högern tycker att de som arbetar och gör vettiga saker tror att de är bättre än alla andra, och mer värda. Men de tycker de inte, de tycker bara att man måste kämpa och att de ska löna sig att arbeta. När har alla samma värde? När de hårt arbetande har gett bort i princip alla sina pengar till de som inte arbetar? När alla har exakt samma pengar att röra sig med. Vad är det för utveckling? Hur ska ett land kunna utveckla sig framåt ifall det inte lönar sig att arbeta hårt? Jag vet att jag drar det till den yttersta gränsen, men blir så irriterad. Vet också att alla partier vill Sverige väl, så ska inte dömma så hårt MEN de som säger att Moderaterna och Aliansen är Snåla ska bara vara tysta.

"Det skulle inte göra mig nånting om Reinfeldt blir svårt sjuk och sedan blir utförsäkrad.. snacka om att smaka på sin egen medicin!"
Moderaterna försöker ju verkligen göra allt värre. Nej naturligtvis inte. Men hur svårt skadad du än kan vara finns det alltid något arbete du kan göra, även om det kanske inte är särskillt tillfredställande för din hjärna eller din utveckling på jobbet. Men det ska alltid löna sig att arbeta. Genom att trycka på en knapp med ena fingret eller hålla koll på övervakningen någonstans istället för att ligga hemma och vara sjuk. Det ska märkas skillnad ifall du arbetar. Och kommer försäkringen försvinna om Moderaterna fick bestämma? NEJ, skulle inte tro det. Eller NEJ, jag vet att det inte skulle de. Så sluta pajkasta och som jag tidigare sagt, förstå att alla vill Sverige väl men alla har olika uppfattningar på hur det ska gå till och hur Sverige ser ut när det mår som bäst.

Kommentarer
Postat av: Karin

"jag tycker det är fel att en hårt arbetande person ska behöva skatta 75 % av sin lön (Ja, jag känner folk som gör det) som sedan ska gå till personer som sitter hemma i soffan och är registrerade(om ens det) hos arbetshetsförmedlingen men inte gör ngt större åt det eftersom han/hon får nästan lika b.."



Skattepengarna går till största del till skola, SJUKHUS, vägarbete etc. Vill du kunna gå i en skola där lärarna är utbildade? Vill du kunna gå i en skola där du verkligen får hjälp? Vill du kunna gå på ett sjukhus utan att få vänta hur länge som helst för att rersurserna inte finns (då skattepengarna inte kommer in och kan betala sjukvårdspersonalen) vill du kunna åka på vägarna utan att du ska behöva köra sönder bilen pga. gropar etc. Klaga då inte på att betala skatt, skatten höjer välfärden. Vart ska Sverige ta vägen med privata sjukhus? Vilken lågavlönad ska då kunna ha råd att få hjälp? Är det bara du och dina 75% skattebetalande vänner som då ska få hjälp? Om situationen var tvärtom då? Vad hade du gjort då? Om du var arbetslös?



Hur många känner du egentligen som är arbetslösa? De flesta sitter i den positionen och tar sig inte upp pga. att de inte får någon hjälp. Och de får istället höra av människor som faktiskt har en inkomst varje månad att de är "lata människor". Du kan nog inte föreställa dig själv hur svår arbetsmarknaden är idag, det är krig, du är bara sjutton år.



Dessutom tycker Moderaterna att du som cancersjuk, med noll kapacitet att jobba, som har mindre än ett år kvar att leva, ska tvingas ut i arbetslivet. Annars går du i personlig konkurs. De kan knappt ta sig upp på morgonen, men ska behöva jobba trots sin oförmåga?



Allianspartierna säger att vänstern endast jobbar med bidrag, men hur mycket pengar satsar de på skola, ungdomar, sjukhus och välfärd till skillnad från alliansen? Vet du det?



Vet du det?



2010-09-20 @ 09:22:58
URL: http://Jag har ingen blogg
Postat av: Jan

Att kosta på sig en dyr utbildning har så gott som alltid lett till en högre inkomst, så jag ser inte varför man inte skulle vilja utbilda sig, vare sig man är röd eller blå. :)



Sen är jag bara fundersam var du hittar siffrorna 75% av lönen. Det enda jag kan tänka mig att du pratar om är som egen företagare, men det kallar jag dock inte lön.

Sen får du ju betalt därefter också (jag tar 400 kr exkl. / timmen), och när jag då skattar bort över 50% (som jag får det till) har jag en stor del kvar.



Sen har både rött och blått block olika syn på arbetslösa unga. Blått block har infört att hjälpa företag att anställa unga, men inte förrän efter 6 månader av arbetslöshet. DUMT.

Röda vill höja arbetsgivaravgiften (till samma nivå som tidigare). DUMT.



Båda har nackdelar i sin politik, som du själv nämnt om jag inte minns fel (långt inlägg, kort minne).



Att herr Ohly inte ville möta Åkesson i samma rum, behöver inte betyda något barnsligt, utan kanske helt enkelt att han hade en ilska inombords, som han kände sig inte kunna kontrollera. Då vänder vi snarare hans barnslighet till något vuxet. Dock tror jag att han gjorde det av "barnslighet", men jag vill bara öppna ett fönster till dig.



Att en del har blivit utförsäkrade beror på slarviga myndigheter, som inte kollat dessa människor och ibland inte kan ta itu med enskilda fall. Det har framkommit en hel del extrema fall där svårt sjuka hamnat i kläm i systemet, vilket inte är bra alls. Myndigheterna som hanterar detta är trots styrda till stor del av alliansen som utsett och satt regler för dessa. Litet fy där.



Lite utanför själva inlägget, så ser många siffror i budgeten ut som så att mer högavlönade, har rätt till högre a-kassa med RÖTT än med blått, vilket säger emot rödas sätt att resonera kring sin arbetarpolitik. Visst kan jag se det positiva i att vilja erbjuda högra a-kassa till högavlönade, annars skulle det bli ett så stort stup för dessa, om du oturligen förlorade jobbet, men det är fortfarande emot deras egna resonemang i media.

2010-09-20 @ 09:50:11
URL: http://murm.se
Postat av: Snelis

Håller med i mycket av Moderaternas politik men skulle aldrig kunna rösta på ett parti som gör att vi får leva i ett Sverige där de fattigare blir ännu fattigare och de rika rikare. Ett parti som ovannämnda kommentaren nämnde, utförsäkrar sjuka och privatiserar sjukvården så att i slutändan är de bara de med fet plånbok som har råd med riktig vård. Men det är så moderaterna styr sitt Sverige.



Hur ställer du dig till det? :)

Kul med lite diskussion

2010-09-20 @ 21:36:40
Postat av: Elin

Vad stolt jag blir över dig! :)

Saknar dig jättemycket!

2010-10-04 @ 10:42:46
Postat av: Arntkatharina

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2010-12-20 @ 08:06:23
URL: http://arntkatharina.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0