It's tricky!

Hej babes! Hur fasen är läget dårååå?

Saknar sundsvalls dialekten, norrlands snacket.
Är less på dialekten här, skulle vilja att en trevlig människa med riktig engelska kom hit.

Orkar inte höra "I ain't comin' her no mo" ist för "I'm not comming back here anymore".
Men i min hemort, sundois, är det ok att säga, "hua, nä hände däråå?" ist för "oj, när hände det?"
Marginell skillnad, men orkar inte höra på amerikansk bon dialekt...!
 
AAAH.

Hur som helst så läste jag ju Huckelberry Finn här i skolan, och tror ni inte att hela boken utspelar sig runt mississippi, så naturligtvis så pratade alla med mycket slang och det enda som är värre än att lyssna på bon slang är att läsa bon slang. En kille i boken, jim, han förstod jag inte ett ord av vad han sa. No kidding!

Är dö trött, har varit dö trött sen 4. När jag pratade med tilda runt fyra var hon trött och skulle sova, helt ok klockan var ju 11 hos henne. Men på riktigt, jag tror jag var tröttare! Iaf, så är jag lite piggare nu, men fortfarande trött. Ska sov, klockan är 15 minuter över 10, alldeles för sent. Måste. Sova. Nu. Igår somnade jag 11, inte ok. Men är rädd över att det blir så idag med.

Det bästa som finns är vänner. Men det som är ännu bättre är riktiga vänner. Trotts det, så finns det något som är mycket bättre och det är bästa vänner. Förstå hur mycket bra bästa vänner är om mina vänner är bäst?!
aaaah soulja boy tell em'!!

Lyssna på den här låten och tänk på mä: Spose – I'm Awesome

SAKNA MIG!!!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu kan jag läsa din blogg. det var roligt att laäsa hur du har det. kram

2010-11-18 @ 15:27:11
Postat av: emon

2010-11-18 @ 23:43:39
Postat av: emon

hahahahaha. skickade en tom kommentar. kom inte på nåt att skriva. haha

2010-11-18 @ 23:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0