Dag 6 - mina bästa vänner

Bästa vänner. Oj, alla mina vänner är de bästa, har bara vettiga och fina vänner men ska ändå nämna de som är lite finare och kanske lite bättre. Fast å andra sidan så stämmer kanske inte det heller. Hur som helst, här är ett fint urplock av de finaste jag har. Utan rankordning, håller inte på med sånt trams.


Josefine Nordström.
En riktigt trevlig och fin tjej. Inte känt så länge, men vetat vem du var i massa år. Första kontakten fick jag när min dåvarande pojkvän fick ett viss intresse för henne. Haha, men de var tydligen inget märkvärdigt. Nått år senare hamnade vi i samma klass och fick då reda på att du hade dåligt samvete. Världens sötaste, blev glad, även fast jag egentligen inte riktigt brydde mig om högstadiet tiden. Blev kalas glada på livet och satt på en bänk utanför en fest och välkomnade alla som kom med att vi var så lika. Det som verkligen var kul är att vi inte är lika. Fast på något sätt är vi det ändå, går inte riktigt att förklara det där men fint är det iaf. Sen att jag var tvungen att åka till usa när vi var som goaste vänner var ju en liten miss. Men du är en sån bra vän så är inte rädd att tappa dig när jag är här.


Linn Floden.
Förmodligen en av mina äldsta vänner. Eller har varit vän med dej längst, inte att du är gammal som gatan. Iaf så har jag delat mycket fina minnen med dej och även fast vi inte är ett radarpar, det har vi nog aldrig varit, så är du ändå en sådan där fin vän som man alltid har kvar. Och som jag sa så hänger vi inte så mycket på den senare tiden men saknar dej. Haha, saknar att ba springa över och dricka en kopp kaffe. En toppen granne! Har fina grannar här, men inget går upp emot en riktig birde. Hela la familia är mys också. Kommer ihåg när Isak dog, jag var minst lika ledsen som du, eller jag ville iaf vara det, liksom dela sorgen. Har inte berättat det för dej så nu vet du. Hihi. Linso, linnan, linnis, kärt barn har många namn.


Emma Onkamo.
Oj. Oj, oj, oj. Vilken pangbrud! Du var ju mest känt som modell tjejen, sen så gick du från den tysta modellen till den galna natur tjejen. Sen ba sådär så började du i klassen min. Tanken var att du skulle sitta i vårt rum men de ville du ju inte, du hängde hellre med naturarna och ville inte ens vara med på vårt fredagsfika även fast vi tålmodigt fortsatte att baka till dig. Sen en dag så var vi vänner, har inte en blekaste aning hur det gått till. Har aldrig gillat hästar eller häst tjejer men se på fan. En av mina finaste vänner är en häst tjej, helt galet. Det finns ingen som emon, du är ba helt tokig, galen och aldeles aldeles underbar haha. Rak och ärlig oavsett vad, you go girl! Inte är vi lika heller, men som jag skrev om Josefine så är vi ändå lika på något sätt fast kan inte komma på en enda grej.


Jonas Amrouni.
En riktig go vän. Du är också ett litet mysterium, alltså mysteriumet är hur vi lärde känna varandra. Men misstänker att facbook chatten och skvaderns stora högar med plugg ligger bakom.  Så man kanske inte ska vara så negativ till allt plugg? Jo, vi hade ju hittat varandra på ett annat sätt. Men jag tror också att nyårsafton förra året hjälpte till. Fick höra att han inte längre såg mig som en liten fjortis, haha. Tack, bra första intryck jag skapat, bra iaf att han fick klarare syn. Hur som helst, en govän. Trevlig och ärligt, och riktigt vettig, verkligen riktigt vettig. Bra hjälp med råd och sådant och jag ba ger råd tillbaka. Ge och ta liksom. Glad att ha en sån fin vän som joam! En annan grej som är läckert är ju också att han en dag kommer va billionär. Pengarna bara rullar in för en av sverigest mest framgångsrika skvadern elev som bettar! Woho. Keep it up honey.


Louise Rodin.
Alltså lollo. En sån glad och rolig tjej som dej får man ju verkligen leta efter. Åh så kul vi haft. Ba cypern var ju kung, och allt annat med. Allt vi gjort har varit kul. Stads, första människan jag var på stads med, sen kunde vi bara komma in om vi gick med varandra, fast nu är vi läckrare och har liksom blivit så bra på att komma in så vi möts på dansgolvet ist. En riktig govän, en party vän, men även en helt seriös vän som man kan prata med allt om. Sen att vi möts på varje fotbolls träning gör ju faktiskt det ännu roligare att komma och träna. Bra vän. Enda som skulle kunna göra allt bättre är att hon skaffar skype. Hehe


Elin Nilsson.
Min fina politiker. Började i klassen min du med, du bara kom fram och var en riktig skön tjej. Den första som vågade prata med våra lärare under lektionen och helt ärligt så förändrade du vår klass helt, men enligt mig, endast till det possitiva. Hörde från en bästa vän jag hade då att du var en toppen tjej och hur rolig som helst. Var tvek men kände ändå att man måste ju lära känna na innan man kan dömma, även fast jag redan dömt dej haha. Du var en riktigt härlig person och jag har svårt att beskriva dig men du är bara så kul och en riktigt toppen vän. Har alltid något kul eller vettigt att säga och även fast du inte tror det så är det bara bra att du aldrig är tyst. Att du bara babblar på när du är nervös är nog det största vi har gemensamt. Sen att vi är riktigt vettiga politiskt sätt är ju bara ett plus. En go vän, en riktigt jäkla govän.


Tilda Wikner.
Får fortfarande kommentarer "hur kan ni vara vänner" haha. Jadu det undrar jag med. Men antar att båda är vettiga så det spelar liksom ingen roll vad som står imellan. Sen att det blir spänt ibland och så är ju ba lite spännande haha. Nej men allvarligt en riktigt fin och glad tjej. Tycker hon borde ha denna profilbild ist för de seriösa, den här är ju en bättre beskrivning även fast hon kanske är lite coolare på de andra bilderna. Tänk va trevliga och roliga minnen man har med dej. Till exempel när vi hade lagfest och hela gänget sov hos dej, satt i dina pärons rum och pratade i telefon, drygade på som bara den med människan jag pratade med och du ba satt och skrattade och höll på att förstöra hela samtalet. Det roliga är ju att trots att vi inte alltid är ärliga med varandra och att vi båda aldrig erkänner att vi små ljuger (även om jag precis gjorde det) så är vi ändå govänner. Hur nu det går ihop?


Malin Lundberg.
Fina bästa saknade vän. Saknar oss så himla mycket. Skilldes när vi var som sämst vänner och jag hoppas på något sätt att man kan börja om på nytt eller något liknande när jag kommer hem, för du är verkligen en av de roligaste och finaste vännerna jag någonsin haft.

Petra Truedsson. (letar bra bild)
Fina goaste vän. Känt dej sen dagis. Var riktigt bra vän i 5an och sedan i 8 och 9 hade vi en sån jävla fin tid tsm.
Roliga minnen, 007 perioden, sagan om ringen, klubben i femman, krabb armen, osv. bara massa galna och tokiga saker. Fina vän, saknar dej.

Vill skriva om mer vänner för kom på att vissa här är minst lika bra som jag inte skrivit om. Älskar alla mina vänner. Hua. Men det värsta som finns är att skriva ingen nämnd ingen glömd, skulle aldrig falla mig in. Skulle mycket hellre villa skriva om alla mina vänner men har inte tiden till det, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Elin

<3

2010-11-30 @ 01:41:08
Postat av: linso

åh. du är fin min usa-vän.

2010-12-12 @ 13:38:52
Postat av: Korneliusmona

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2011-03-07 @ 14:16:32
URL: http://korneliusmona.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0